Expertises:

  • Video concept & productie
  • Online marketing campagne
  • Uitvoer campagne op YouTube & Linkedin

de Ridder koos ervoor om deze keer geen geld uit te geven aan een dure vacatureplaatsing/wervingsbureau en schakelde metmotion in om nieuwe colleg’s te werven. “Hoe kunnen jullie voor lager budget dan een wervingsbureau kandidaten aanleveren voor twee moeilijk invulbare vacatures.” We maakten een videocampagne op YouTube & Linkedin.

De uitdaging

De Ridder opereert binnen een wereld met een hoge vraag naar technici en een laag aanbod. Hoe zorg je überhaupt voor kandidaten en daarnaast; hoe zorg je dan ook nog voor kwalitatieve kandidaten?
Zo makkelijk is dat niet! Want je wilt alleen de techneuten bereiken die ook écht geïnteresseerd zijn en

De oplossing

Het verhaal

We hebben een videocampagne ontwikkeld bestaande uit 2 videocommercials van 30 seconden en 2 tag on’s van 6 seconden. Deze humoristische en verhalende video’s vertellen het verhaal van een monteur en een planner bij de Ridder.

De promotie

Vervolgens hebben we de video’s gepromoot met een Youtube en Linkedin advertentie-campagne en gericht op de 2 doelgroepen die matchen aan de vacatures.
Zo raken we naast de actief zoekenden, ook de niet actief zoekenden.

Cliffhanger

Om ervoor te zorgen dat de commercials niet worden doorgeskipt, hebben we beide video’s binnen 5 seconden een cliffhanger gegeven. Dit had een zeer positief effect op het aantal kijkers die de video volledig hebben bekeken. Mede hierdoor is het doel behaald van de video’s en zijn er meer dan 300 kwalitatieve sollicitanten naar de vacaturepagina van de Ridder gegaan.

Het resultaat

Uiteindelijk is er een nieuwe planner aangenomen die inmiddels al 1,5 jaar met plezier bij de Ridder werkt. Een zeer positief en bevredigend resultaat!
Bovendien zijn de video’s bijn 20.000 keer bekeken wat de naamsbekendheid van de Ridder ook ten goede komt.

Een paar statistieken:

  • 19.152 aantal bekeken video’s.
  • 468 websitebezoeken
  • Hoge attentiewaarde video’s van 96,8%
  • 35 klicks op Linkedin bericht
  • 10 comments op bericht.

Een videoconcept waarin we werkzaamheden uit de vacatures op een grappige manier uitvergroten

Insights

Maak de video humoristisch & kort

De aandachtsspanne van een internetgebruiker is érg klein. Juist daarom wil je snel opvallen door het inzetten van een grappige video, die niet langdradig is.

Zorg voor een vroegtijdige cliffhanger

Met een vroegtijdige cliffhanger zorg je dat kijkers de volledige video bekijken en de volledige boodschap meekrijgen.

Combineer echte collega's en acteurs

Met een hybride aanpak tussen echte mensen en acteurs, creëer je een professioneel en lekker lopend video format en behoud je de echtheid van jouw merk.

Over De Ridder

Sinds 1976 is De Ridder BV zich ontwikkeld tot een begrip op de Nederlandse markt als importeur van hoogproductieve, verspanende precisie metaalbewerkingsmachines. Op dit gebied vertegenwoordigt De Ridder met name gerenommeerde Zwitserse, Duitse, Oostenrijkse en Japanse fabrieken.