Een planningstool voor operatiekamers (OK), dat is wat ORSO is. ORSO staat voor operation room schedule optimizer. Deze software helpt bij het optimaal plannen van operaties in de OK’s, waarbij rekening wordt gehouden met de operatieduur, hoe lang patiënten in het ziekenhuis liggen en op welke manier ze behandeld worden. Om uit te leggen hoe ORSO werkt maakten wij een animatievideo. Voor de video is gebruik gemaakt van motion graphics zodat direct helder is wat van de gevolgen zijn van de keuzes die je bij het plannen van operaties maakt.
De uitdaging
Maak een productvideo voor de OK-planningstool ORSO, om zo de voordelen en functionaliteiten helder en overzichtelijk te communiceren.
De oplossing
Een video met motion graphics die de werking van de tool laat zien. Zodat direct duidelijk is wat de gevolgen zijn van de keuzes die je maakt. Ziekenhuizen en klinieken krijgen daarmee een goed beeld van wat ORSO oplevert voor hen.
Om de animatievideo te promoten hebben we een betaalde LinkedIn campagne uitgevoerd.
Het resultaat
De animatievideo en campagne hebben gezorgd voor meer zichtbaarheid onder de doelgroep.
De campagne is daarna geoptimaliseerd om leads te genereren voor het aanvragen van een demo.

Over Performation
Performation biedt zorgaanbieders slimme oplossingen om grip te krijgen op processen. Zij werken aan een betere toekomst voor de patiënt, met kennis en expertise, innovatieve technologieën en hart voor de zorg.