Expertises:
- Marketingstrategie
- Online marketingcampagnes
- Contentcreatie
- Social media
Voor TECNO.team ontwikkelden wij een volledige marketingstrategie- en plan en creëerde wij brand awareness video’s, relevante LinkedIn posts en Google display ads.
De uitdaging
TECNO.team opereert in een complexe markt waarbij het belangrijk is om de doelgroep te kennen en op de hoogte te zijn van de ontwikkelingen en technologieën.
Het doel is om jaarlijks de verkoop van hun YASDA machines in Duitsland te verdubbelen. Maar dat lukt niet met een laag merkbewustzijn. Klanten hebben nu te weinig kennis van de uitstekende specificaties van de machines of vertrouwen de enorm hoge kwaliteit niet.
De oplossing
De (online) zichtbaarheid vergroten met inbound marketing.
Focussen op het maken van waardevolle content om YASDA positief op de kaart te zetten en het aantal leads voor verkoop te vergroten.
Versterken van de merkidentiteit voor medewerkers en klanten.
Het resultaat
- Marketingstrategie
- Brand Awareness-video’s (klantcase- en productvideo’s)
- Content plan en contentcreatie voor LinkedIn
- Google display advertenties
De marketingstrategie- en plan heeft een krachtige positionering opgeleverd. Met onder andere een duidelijke social media strategie waarbij waardevolle content op LinkedIn wordt gedeeld. Het resultaat? In een jaar tijd is het aantal volgers verdubbeld en vind er meer interactie plaats met de doelgroep.
Marketing strategie

Over TECNO.team
TECNO.team is een specialist in hoogwaardige CNC-bewerkingsmachines op het gebied van frezen en slijpen. Ze ondersteunen hun klanten bij het bereiken van de hoogste precisiekwaliteit met advies en het leveren van machines. Zo zorgen zij ervoor dat de nieuwe machines en technologieën in de kortst mogelijke tijd tot de beste resultaten en maximaal succes leiden.