Antea Group Nederland is een engineeringsbureau dat constant bezig is met technische ontwikkelingen. Een daarvan is een toffe app met Augmented Reality, zodat je gemakkelijk de weg kunt vinden in de supermarkt of op Schiphol.
De uitdaging
Antea Group test een Augmented Reality app. Deze virtuele assistent helpt klanten vinden wat ze in de winkel zoeken. De pilot draait in een filiaal van Albert Heijn.
Antea Group wil de test graag vastleggen als promotievideo. Dat deden we eerder ook al op Schiphol met deze video.
De oplossing
De video laat zien over hoe AR je kan helpen om boodschappen te doen. De ingrediënten uit je boodschappenlijstje worden keurig op volgorde in een visuele looproute door de winkel getoond. Zo vind je alles makkelijk en snel.
Pre-productie
- Concept video
- Script
Productie
- Filmen
- Geluid/licht
- Acteurs
Post-productie
- Montage
- Motion Graphics
- Voice-over
Het resultaat
Het resultaat is een video die de kracht van de tool verbeeldt door versterkende visuals en animaties.
Met het maken van de graphics is rekening gehouden met de whitelabel eigenschap van de app. Daardoor is het videoconcept erg geschikt om uit te rollen naar andere promotievideo’s. Met minimale aanpassingen is de video dus inzetbaar voor meerdere klanten.

Over Antea Group
Antea Group is een internationaal opererend ingenieurs- en adviesbureau dat wereldwijd actief is. Door hoogwaardige kennis te combineren met een pragmatische aanpak maken ze oplossingen haalbaar en uitvoerbaar. Om assetmanagement sneller, slimmer en betrouwbaarder te maken zet Antea Group Augmented Reality in voor in door navigatie. Dit maakt het mogelijk om via een tablet of smartphone digitale informatie aan een fysiek object toe te voegen. Zo kun je zonder voorkennis sneller, nauwkeuriger en efficiënter realtime assets beheren.