Healthy Urban Living is een steeds belangrijker thema en het evenement door UMC verbindt internationale stakeholders. metmotion maakte de videoreportage.

De uitdaging

UMC, Regio Utrecht, Utrecht Marketing en Gemeente Amersfoort houden zich bezig met het verbeteren van de leefbaarheid in de stad. Dit wordt ook wel Healthy Urban Living genoemd, een maatschappelijk thema waar diverse innovaties, onderzoekers en bedrijven samenkomen. Healthy Urban Living is een event waar deze verbindingen worden gelegd en mensen samenkomen met het gezamenlijke doel om de leefbaarheid in steden te verbeteren.

De oplossing

Wij werden gevraagd om een promotievideo te bedenken rondom het thema Healthy Urban Living, waarin wij de kern van dit thema naar voren moesten brengen. Dit hebben wij binnen 3 weken verwerkt van idee tot uitvoering van een creatieve videoproductie.

We hebben de volgende taken verricht:

  • Script realisatie
  • Creatief concept & visueel verhaal
  • Creatie unieke visuele stijl Healthy Urban Living
  • Draaidag
  • Motion Graphics
  • Audio mixing muziek & bewerking van voiceover
  • Video in zowel Nederlands als Engels

 

Het resultaat

Het resultaat is een vette video met hoge information density die het thema ‘Healthy Urban Living’ goed omvat. Deze video werd tijdens het ‘Healthy Urban Living event’ in de Jaarbeurs Utrecht vertoont.

Over UMC Utrecht

Het Universitair Medisch Centrum Utrecht, afgekort UMC Utrecht, is een academisch ziekenhuis dat nauw samenwerkt met de Universiteit Utrecht. Daartoe behoort ook het UMC Utrecht innovatiecentrum. Zij initiëren innovaties en gericht onderzoek voor de toekomst. Het werk wat ze doen is gericht op het verwerken van wetenschappelijk onderzoek in producten en diensten van sociale waarde.