Als directeur/manager wil je dat je bedrijf groeit in zowel omzet en/of klanten, maar het binnenhalen van nieuwe gekwalificeerde klanten is vaak makkelijker gezegd dan gedaan.
Dit zijn de top 5 meest gestelde vragen die wij krijgen :
- Ik wil mijn bedrijf laten groeien, maar hoe kom ik aan nieuwe klanten?
- We willen graag meer marketing/content aan onze klanten sturen maar wat is interessant en wat helpt hen?
- Wat zijn de beste kanalen om mee aan de slag te gaan?
- Hoe krijgen we meer grip op uitingen zoals mailings en social media posts om nieuwe klanten binnen te halen?
- Kunnen mijn mensen zelf straks ook marketingacties opzetten, uitvoeren en onderhouden?
Deze vragen zijn allemaal gerelateerd aan de buyers journey, ook wel customer journey genoemd.
De buyers journey is het pad dat jouw klant volgt. Het begint met bewustwording over jouw bedrijf, om vervolgens het salestraject te betreden, daarna een klant te worden en uiteindelijk een promotor te worden van jouw producten en diensten.
Eigenlijk is het vrij eenvoudig samen te vatten in 3 fases :
- Marketing creëert gekwalificeerde leads
- Sales zet deze leads om naar klanten.
- En service maakt van klanten promoters.
Dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Er zijn vaak aardig wat bottlenecks die ervoor zorgen dat je klanten en omzet niet groeien zoals je dat wilt. Vaak hebben bedrijven niet inzichtelijk hoe hun buyersjourney verloopt. Tien jaar geleden was het allemaal een stuk transparanter. Er waren weinig kanalen, en weinig communicatiemiddelen. Tegenwoordig loopt alles door elkaar. Je hebt telefoon, email, LinkedIn, Whatsapp, Slack, websitechats, Youtube, eigen software etc…. Klanten komen dus op verschillende manieren bij je binnen en hebben bovendien hun eigen communicatiebehoefte. Probeer dat als marketeer maar eens in kaart te brengen en belangrijk ook te laten groeien. Want hoe pak je dat dan aan?
Je hebt bijvoorbeeld al wel veel bezoekers op je website, maar er zijn er maar weinig die converteren naar leads.
Of je marketingteam realiseert veel leads, echter converteert sales er maar weinig naar echte klanten.
Om deze uitdagingen te ontdekken en op te lossen hebben wij het slimmeriken model ontwikkeld. Een combinatie van een slimmerik bij jou op kantoor, met de superpowers van alle specialisten van metmotion. Dat samen met het gebruik van de wereldwijd bekende marketingsoftware, Hubspot.
Hubspot is ontwikkeld om de volledige buyers journey te ondersteunen. Door het alles in 1 systeem waarin CRM, Sales, Marketing en Service samenkomen met naadloze datadeling zijn problemen in de journey snel te herkennen. Zo creëer je eenvoudig leads, en zet je ze snel om naar klanten!
En bovendien werkt alles supereasy! Meer weten over hubspot of een online demo van ons? Lees hier verder of plan gelijk een afspraak in.
Leuk, software, maar hoe integreer je dat in je dagelijkse bedrijfsvoering?
Ik stel je graag voor aan onze slimmeriken. Intern een Slimmerik, extern een volledig reclamebureau. Een slimmerik werkt een dag(deel) bij jullie op kantoor en schakelt vervolgens (met)Motion om de verzamelde inhoud snel en creatief te vertalen naar online content. Zo benut je de kracht van een reclamebureau optimaal.
Voordelen
- Een slimmerik heeft de kennis van de marketing van 2021.
- En met de superpowers van de specialisten van metmotion realiseert hij/zij supernel content zoals video’s/posts/pagina’s etc.
- En dat in combinatie met Hubspot : alles in 1 sales & marketingsoftware waardoor jij inzage hebt met je eigen dashboard.
Met dit model zijn wij nog beter in staat het echte verhaal te ontdekken en te vertellen, door intern bij jou aanwezig te zijn. Door deze korte lijntjes ontwikkelt de Slimmerik meer feeling met jouw organisatie en ontwikkelingen binnen jouw sector. Als luisterend oor binnen jouw organisatie, haalt de Slimmerik de essentie uit alle informatie om zonder ruis aan de slag te gaan en snel resultaat te halen.
Dus wil jij je bedrijf laten groeien met meer of betere klanten? Vraag dan hier een demo aan.