MTV en War Child geven kaarten wegNog niet gesmst? Doe het nu! Je hebt nog tot morgen (donderdag) 10.00u. Daarna maken we de winnaars bekend!
Geplaatst door War Child Holland op dinsdag 1 november 2016
Afrojack, Bruno Mars, Martin Garrix, Zara Larsson… Grote internationale wereldsterren spotte je vorige week op de MTV Music Week in Rotterdam; op MTV een metMotion-reclame voor War Child. Onze eerste tv-reclame, een primeur!
De oproep van War Child tijdens de MTV Music Week was: ‘Win twee exclusieve kaarten voor Nielson, Douwe Bob, Julian Jordan of Broederliefde door een codewoord te SMS-en naar 4333. Hiermee steun je War Child eenmalig steunen met €3,-‘.
Aan metMotion de uitdaging om, met beperkte middelen, binnen 24 uur een grafische spot te ontwikkelen Het doel van deze spot was enerzijds visibibility of bekendheid creëren, anderzijds het genereren van extra donaties.
In no time een toffe video
Op het moment dat we van War Child de opdracht kregen een grafische TV-spot te ontwikkelen, zijn we vol aan de bak gegaan om binnen een dag een flitsende spot neer te zetten. Ondanks de beperkte middelen (enkel wat teksten en drie foto’s), heeft ons jonge team van enthousiaste slimmeriken een gaaf storyboard gemaakt. Vervolgens zijn we effecten gaan bouwen die aansluiten op zowel de MTV- als de War Child-doelgroep. Het resultaat: in no time stond er een toffe video in de huisstijl van War Child en met de dynamiek van MTV.
“MetMotion heeft voor War Child op een professionele wijze, maar vooral ook heel adhoc, een hele gave grafische spot geproduceerd. Deze spot is meerdere malen op MTV is uitgezonden en laat op een flitsende manier, geheel in MTV-stijl, onze SMS-WIN-actie terugkomen”, aldus Nadja van Winden, woordvoerder van War Child
Heel gaaf, daar zijn wij toch wel erg trots op! Stay tuned, wellicht komt er binnenkort nog meer moois aan…